tiistai 22. heinäkuuta 2014

Erilainen blogihyppely

Moikka!

Puuhis haastoi minut mukaan blogihyppelyyn ja kertomaan jotain itsestäni skräppääjänä.


1. What I am working on right now? - Mitä teen juuri nyt?

Elokuun koittaessa tapahtuu ainakin pari kivaa asiaa. Minulle koittaa odotettu kesäloma ja vihdoin on Matka luovuuteen -tapahtuman aika. Tällä hetkellä työnalla (lue mietinnässä) ovatkin Matkan ennakkotehtävät. Työpöydältä löytyy myös useampi keskeneräinen skräppisivu. 

2. How long does it take to complete a project? - Kuinka kauan minulta menee työn tekemiseen?

Sanoisin, että tunnista viikkoihin, jossei jopa kuukausiin. Välillä saan useammankin leiskan valmiiksi parissa tunnissa mutta usein keskeneräinen leiska jää pöydälle muutamaksi päiväksi odottamaan sitä jotan. 


3. What are my favourite things to create with at the moment? - Mitä teen mieluiten juuri nyt?

Skräppään mielelläni ja teen myös kortteja, joskin kortteilu on tällä hetkellä hieman taka-alalla, vissiinkin odottamassa joulukortti-inspistä. Tykkään myös tehdä töitä canvaspohjille. Olen innostunut mixed media -tyyppisestä työskentelystä ja useista töistäni löytyy tämänhetken lempitekniikoitani ja materiaaleja, kuten akryylimaaleja, musteita, kohopastaa, panpastelleja ja sabluunoiden käyttöä. Olen kovin ihastunut myös Gelliplatestani! 

Niin ja on minullakesken myös kaksi villatakkia, joten teen muutakin kuin skräppään.



4. How does my creative process work? - Miten luon?

Perheeseeni kuuluu mies ja kaksi tarmokasta poikaa, joten luovaa aikaa minulle jää eniten aamuisin ennen töihin lähtöä ja vapaapäivisin. Jatkan keskeneräistä työtä tai sitten vain kaivan Gelli Platen ja akryylimaalit esiin ja rentoudun.


 5. How do I become inspired and stay inspired? - Miten inspiroidun?

Ajatus lähtee jostain. Inspiraation lähde voi olla esimerkiksi kuva, väri, materiaalit tai kiinnostava tekniikka. Usein minulle käy näin: päässäni on ensiksi mielikuva mahtavasta toteutuksesta mutta lopullinen työ onkin täysin erilainen kun alkuperäinen idea ei vain toiminut.


 6. What is my signature style? - Mikä on minulle tyypillistä?

Vintagekortteja tai romanttisiakukkarykelmiä ei blogistani löydy, en osaa sommitella niitä. Töistäni löytyy usein kerroksia ja pyrin kikkailemaan erilaisilla materiaaleilla. Rakastan kirkkaita värejä mutta juuri nyt minua myös kiehtoo mustan ja valkoisen yhdistelmä.
Voisin luonnehtia tyyliäni sanoin: "Simppeliä maustettuna jollakin the jujulla".



Minun piti haastaa tähän vielä muita skräppääjiä mukaan. Haastan Minnan. Kun aloitin skräppäämistä, löysin Minnan blogiin ja olen oppinut paljon skräppäämisestä ja eri tekniikoista. Myöhemmin olen ollut mukana hänen järjestämillään nettikursseilla ja olen saanut jutella hänen kanssaan myös naamatusten askartelutapahtumissa. Hänellä on mahtava tyyli käyttää värejä ja erilaisia tekniikoita töissään! Minna aloitti jokinaika sitten uuden blogin ja ainakin minä odotan tulevia postauksia.

Kiitos Minna kun lähdit mukaan!

Kaisa


1 kommentti:

  1. Kiitos haasteesta! Vastauksiasi oli mielenkiintoista lukea. Tosi kiva kuulla, että olet löytänyt kauttani innostuksen skräppäykseen, aivan mahtavaa oikeastaan! Vastasin haasteeseesi pienellä videolla, joka on blogissani tänä iltana :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit!